جنجال کارت پایان خدمت‌ جعلی، خللی به قهرمانی فولاد وارد می‌کند؟

قهرمانی فولاد در لیگ سیزدهم، افزون بر ‌‌همراه داشتن خوشحالی خوزستانی‌ها، شادی علاقه‌مندان فوتبال ایرانی را که از فضای کاذب فوتبال ایران در سال‌های اخیر شاکی بودند، نیز به ‌همراه داشت؛ تیمی که به دور از حاشیه و جنجال با یک سیستم درست و سرمایه‌گذاری روی فوتبال پایه پس از چند سال به حق خود در فوتبال ایران رسید؛ اما گویا حاشیه‌ها کمی دیر به این تیم رسیدند. 

به گزارش «تابناک»، در حالی که تب فوتبال باشگاهی در ایران فروکش کرده و نه ‌تنها قهرمان لیگ سیزدهم ـ که تکلیف آخرین تیم لیگ چهاردهم هم مشخص شده است ـ از لابلای یک پرونده جنایی اسنادی کشف شده که به رغم تمایل فدراسیون فوتبال مبنی بر رسانه‌ای شدن آن در کمتر از ۴۸ ساعت، سر از رسانه‌ها درآورده است و هم‌اکنون مدعیانی پیدا کرده که می‌خواهند جام قهرمانی لیگ سیزدهم را جابجا کنند. 

بنا بر این گزارش، چندی پیش در اهواز یک باند جعل سند متلاشی شد‌ که در میان اسناد آنها، چند‌ سند مربوط به بازیکنان تیم فولاد اهواز هم پیدا شد؛ گویا عده‌ای با جعل اسناد مربوط به سابقه ایثارگری پدرومادرشان، ‌کارت پایان خدمت گرفته بودند و ‌نامشان در میان این اسناد دیده می‌شود. 

هرچند فدراسیون فوتبال می‌خواست این پرونده بی‌سروصدا بررسی شود و رئیس حراست فدراسیون فوتبال مسئول پیگیری آن بود، با انتشار خبر در رسانه‌های گروهی، هم‌اکنون پرسپولیسی‌ها از پیگیری ماجرا و احقاق حقوق تیم خود می‌گویند. 

این گزارش می‌افزاید، سرخ‌های پایتخت که در فصل گذشته، نائب قهرمان لیگ شده‌اند، اکنون نیز ‌صاحب هیأت مدیره جدید شده از پیگیری حقوق تیمشان سخن می‌گویند. 

در این باره، علیرضا رحیمی، مدیرعامل جدید این تیم، از مطرح کردن این موضوع در جلسه امروز هیأت مدیره‌ می‌گوید و حمید استیلی با‌ ‌احترام به تیم فولاد از پیگیری حقوق تیمش سخن به میان می‌آورد؛ اما اینکه پیگیری حقوقی این ماجرا تا چه میزان می‌تواند در تغییر قهرمان لیگ مؤثر باشد یا خیر، پرسشی است که هنوز کسی به آن پاسخ نداده است. 

نائب رئیس فدراسیون فوتبال که از رسانه‌ای شدن این خبر چندان خوشحال نبود، پیگیری این ماجرا را در حیطه وظایف فدراسیون فوتبال نداست و گفت: ‌اینکه گواهی‌های پدران بازیکنان قانونی بوده یا خیر و یا اصلا سابقه جبهه به میزان مقرر در قانون بوده یا خیر، موضوعی نیست که فدراسیون فوتبال بتواند به آن رسیدگی کند. اگر این امر‌ رخ داده باشد، ‌جرم است که رسیدگی به جرایم در صلاحیت دادسراهای عمومی یا نظامی است. اگر آن‌ها تأیید کنند که چنین اتفاقی رخ داده، کسانی که از این جرم در فوتبال متضرر شده‌اند، می‌توانند رأی مراجع قضایی را به عنوان دلیل و مدرک به ارکان قضایی فدراسیون تحویل دهند تا بنا بر مقررات به آن رسیدگی شود». 

بر پایه ماده ۳۶ آیین‌‌نامه انضباطی فدراسیون، وجود بازیکن مشمول در ترکیب تیم‌ها به عنوان مصادیق بازیکن غیر‌مجاز تلقی شده و بازی‌هایی که با حضور این نفرات باشد، سه بر صفر به سود رقبا می‌شود؛ اما اینکه این ماجرا درست است یا خیر، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و دادسرای نظامی اهواز در حال بررسی ماجراست. 

گفتنی است، از آنجا‌ که علاوه بر چند بازیکن تیم فولاد، نام یکی از بازیکنان تیم پیکان هم در میان اوراق این پرونده دیده‌ می‌شود، موجب شده تا علاوه بر پرسپولیسی‌ها، مسئولان باشگاه فجر هم پیگیر این ماجرا باشند؛ در واقع اخبار درگوشی از راهروهای فدراسیون می‌گوید که پیگیری این ماجرا نخستین بار توسط باشگاه فجرسپاسی صورت گرفته که آخر این هفته دستش از لیگ برتر کوتاه مانده بود و حالا به دنبال راهکاری برای ماندن در لیگ است. اما ماجرا وقتی جنجالی‌تر شد که پرسپولیس هم مدعی قهرمانی  لیگ برتر شد.

 
اما در مجموع اینکه آیا این مسأله موجب تغییر عنوان قهرمان فوتبال ایران بشود یا خیر، هنوز نا‌معلوم است، چه اینکه علاوه بر اینکه باید اثبات شود‌ این بازیکنان واقعا تخلف کرده‌اند، این موضوع هم باید اثبات شود که باشگاه فولاد خوزستان هم در جریان این تخلف بوده یا خیر؛ بنا‌براین، به ‌رغم رایزنی‌های گسترده تیم‌هایی که به دنبال به نتیجه رساندن این پرونده هستند، گویا ‌زور آنها چندان به اثبات ادعایشان نرسد. 

دخیل بودن پرسپولیسی‌ها در این ماجرا که حالا ادعای قهرمانی در لیگ سیزدهم را دارند و پیگیری‌های هیأت مدیره در کنار شخص علی دایی ـ که گویا در یکی دو روز گذشته با یکی از مقامات بلندپایه نظامی برای پیگیری این پرونده مذاکره داشته ـ شاید در روزهای آینده، اخبار جنجالی بیشتری ‌پیرامون این پرونده ایجاد کند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط Amin